Materiały wulkanizacyjne

Łatki do dętek i opon

Łatki dętkowe firmy X-tra Seal są wykonane z czarnej gumy położonej na wysokiej jakości niebieskiej gumie aktywnej. Mają cienkie brzegi, idealnie łączące się z dętką i zapobiegające zabrudzeniu.

Łatki uniwersalne

Wysokiej jakości łatki uniwersalne (pogwoździowe), służące do napraw opon radialnych i diagonalnych. Wulkanizują się na gorąco lub chemicznie (na zimno). mogą być także stosowane w połączeniu z kołkami typu STEM. Łatki uniwersalne firmy X-tra Seal są wykonane ze wzmocnionej czarnej gumy, położonej na wysokiej jakości niebieskiej gumie aktywnej, uformowane na podłożu z tworzywa „mylar”, naciętego dla łatwiejszego zdejmowania. Do przyklejenia łatek uniwersalnych należy stosować klej Xtra Seal lub klej Super-Blu Xtra Seal.

Wkłady i łatki diagonalne

Wkłady diagonalne typu BN służące do naprawy opon diagonalnych dętkowych lub bezdętkowych. Wulkanizują się na gorąco lub chemicznie (na zimno). Łatki diagonalne firmy X-tra Seal są wykonane z czarnej gumy, położonej na wysokiej jakości niebieskiej gumie aktywnej, uformowane na podłożu z tworzywa „mylar”, naciętego dla łatwiejszego zdejmowania. Do przyklejenia łatek uniwersalnych należy stosować klej Standard Xtra Seal lub klej Super-Blu Xtra Seal. Po zakończeniu naprawy w oponach bezdętkowych zalecane jest użycie płynu uszczelniającego SEALINER.

Wkłady radialne

Wkłady radialne są przeznaczone do napraw pogwoździowych, wzmacniających oraz sekcyjnych w dowolnym naprawialnym obszarze opon radialnych samochodów osobowych i ciężarowych oraz opon radialnych maszyn rolniczych i budowlanych. Wkłady radialne są niezwykle mocne, mimo tego zachowują dużą elastyczność. Wulkanizują się chemicznie (na zimno), na gorąco lub w sposób dwuetapowy (chemicznie plus na gorąco). Należy je stosować zgodnie z tabelą zastosowań wkładów radialnych. Dla najlepszych efektów należy stosować je z płynem wulkanizacyjnym firmy Xtra Seal. Po zakończeniu naprawy zalecane jest użycie płynu uszczelniającego SEALINER.

Kołki do opon

Kołki uniwersalne przeznaczone są do naprawy opon radialnych i diagonalnych. Wykonane są z czarnej gumy połączonej z czarną gumą aktywną, która pokrywa zarówno spodnią warstwę łaty jak i kołek, zapewniając doskonałe połączenie z oponą. Kołki są wyposażone w metalową, ostro zakończoną nasadkę, która pozwala na ich łatwą instalację bez użycia żadnych dodatkowych narzędzi. Otwór nie wymaga frezowania. Należy wprowadzić kołek wraz z nasadką w przebicie od wewnętrznej strony opony i przepchać na drugą stronę, a następnie ściągnąć nasadkę.

Sznury i inserty do opon

Butylowe sznury do szybkiej naprawy przebić w oponie bez konieczności demontażu opony. Są to najbardziej tradycyjne materiały do wypełniania przebić, idealne gdy występuje problem z demontażem opony. Wystarczy sznur przeciągnąć za pomocą szydła przez naprawiany otwór w oponie, odciąć jego nadmiar i odczekać chwilę. Tego typu sznury są naprawą tymczasową, uszczelniającą mechanicznie przez ucisk. Instalować przy użyciu szydła (4-216 lub podobnego). Posmarowanie klejem ułatwia instalację. Zastosowanie: naprawy doraźne opon radialnych i diagonalnych.

Zestawy naprawcze

Uniwersalne i profesjonalne zestawy naprawy uszkodzonego ogumienia. Pozwalają na szybką i sprawną naprawę uszkodzonej opony w przypadku uszkodzeń pogwoździowych. Naprawy można dokonać samemu bez demontażu opony.